اپلای

اپلای کردن خیلی پروسه جالبیه چون با استاندارد اون وریا مجبوری یه کارو خیلی تمیز و با دقت و نظم انجام بدی!

من به ایناش کاری ندارم، میخوام بگم ما ایرانیا توی همچین پروسه ای هم بهمون خیلی ظلم میشه. ما امکاناتمون اندازه کسایی که حتا توی چین زندگی میکنن نیست پس ریسرچمون اندازه اونا قوی نیست. اونجا طرف انواع میکروسکوپ دم دستشه و بعد سنتز و هرکاری که کرد میره میشنه پای میکروسکوپ. من بعد سنتزم یه ماه وایسادم تا نوبتم شه و اون موقع پایداری نمونه م به هم خورده بود! بعد اون احمقی که تو ادمیژن آفیس نشسته اینا رو نمیدونه، اصن شاید ندونه ایران کجای دنیاس و از تو همون انتظاری رو داره که از یکی که از اروپا اپلای میکنه. 

نکته ی دیگه ش بحث چینیزاسیونه! چینیا با اون همه جمعیت، راه پیدا کردن و فکالتی دانشگاهای اونجا شدن، بعد این یارو فکر میکنین به استعداد اپلیکنت ها توجه میکنه و کسی که مستعدتره رو میگیره؟ خیر! ازین خبرا نیست! چینی، چینی میگیره! و این باز باعث میشه شانس ایرانی کم باشه.

رنکینگ دانشگاهای ما پایینه که دلایل مختلفی داره. اگه بحث امکاناتو بذاریم کنار، اینکه انگلیسی تدریس نمیشه و تعداد دانشجوی ایترنشنالمون کمه یه دلیل خیلی بزرگه! کمبود فضا و عدم توجه به ورزش و این داستانا هم جداس! عدم همکاری استادامون با نهادهای بین المللی هم باز یه داستان دیگه س و اینکه بعضن ممکنه استادها و محققین خیلی خوبی داشته باشیم اما شناخته شده نباشن در سطح بین المللی!

خیلیا که رفتن میگن چه آدمای بی لیاقت و بیشعوری جای ما نشستن و فقط به خاطر ملیتشون پذیرفته شدن.

بعد یه تبعیض دیگه هم درمورد ایرانیا اینه که پرونده ت بررسی میشه و به این نتیجه میرسن تو خوبی و میخوان بگیرنت. نگاه میکنن به ملیتت و میبینن ایرانی ای. این یعنی احتمالش هست که ویزا نگیری و استاده ممکنه معطل دانشجویی بمونه که نمیتونه بیاد! ترجیح میده در این شرایط کسیو بگیره که از تو پایین تره اما مثلن داره از چین از اپلای میکنه و مطمئنه که میاد!

خلاصه اینه که به کسی که رفته به چشم هیرو نگاه کنین، خیلی قوی بوده، خیلی زحمت کشیده و خیلی خیلی خیلی لایق این بوده که بره!

۴ ۰
ree raa
۲۵ آبان ۱۱:۰۹
چه تلخه واقعا... ! :( 
واسه زندگی ساختنم ما باید از هزار جور فیلتر رد شیم ، که تازه ناعادلانه هم هستن بعضا

پاسخ :

بعضن نه!!! همه ش!!! آره متاسفانه برای اینکه از اولم بسازی پدرت درمیاد، این انصاف نیست...
کسی رو تصور کن تو خود اروپا یا امریکا به دنیا اومده باشه، طرف هزار و اندی راه داشته واسه پیشرفت و انتخاب راهش
حالا ما چی؟ یا باید دکتر میشدیم یا مهندس! بعدم هرچی تلاش میکنی به هیچ جایی نمیرسی توی این مملکت

Fatemeh シ.
۲۵ آبان ۱۱:۵۷
اوه چه پروژه سختی پیش روتونه :(
این اوضاع تو مهندسی و کلا رشته های ریاضی به غایت خیلییی کمتره
چون هم شریف خیلی جایگاه بالایی براشون داره هم ریکام خیلی از استاداش!
انصافا نابود شدم با دیدن مشکلات جانبی تون :(

پاسخ :

من شریفیم خودم اما واقعن اینجوری که میگی نیست!
جایگاه شریف یعنی چی؟ رنک شریف ۳۰۰ دنیاس۵۰۰ حتا تو بعضی از رنکینگا! هیچ کس اصلن نمیشناسه ش!
چندوقت پیش یه کنفرانس بین المللی بود بعد یه سری استاد از چین مین و امریکا اینا اومده بودن که میگفتن اصن ایمیلای ایرانیا رو باز نمیکنن! اصن نمیدونن ایران کجاست!
خلاصه بگم که شریفم اسمه، احتمال اینکه بتونی بریو بالا میبره اما خب استادایی هستن اینجام که بلد نیستن ریکام بنویسن
برای دانشگاه مهم اینه طرف بتونه خوب ریسرچ کنه اما استادا اکثرن از این مینویسن طرف دانشجوی خوبیه! برای کسی که اونجا میخواد تورو بگیره مهم نیس تودرس بخونی! درس خوندنت به درد خودت میخوره، نه اون!
مشکلات جانبی؟؟ :))) هیچی ننوشتم ازش تازه :))) اگه بدونی سر پروژه چقدر سختی کشیدم، اگه بدونی چقدر دویدم، اگه بدونی کل تابستونم(علاوه بر دو سال گذشته!!!) از صب تا شب تو آزمایشگاه بودم، اگه بدونی سلامتیم به ... رفت چون هودهای همین شریفی که میگی خراب بود و واقعن الان احتمال اینکه سرطان گرفته باشم خیلی بالاست :))))
علکس
۲۵ آبان ۱۳:۳۳
انصافا "ژن" تو "ادمیژن" رو از کجات درآوردی؟ تو IPA اٍدمیشن تلفظ میشه نه اونی که نوشتی. .. به موادیا که رسما ویزا نمیده آمریکا .. کدوم دانشگاه ها میرن بیشتر سابقون شما؟ 

پاسخ :

:)) آره بین ادمیشن و ادمیژن نمیدونستم کدومو تایپ کنم 
موادیا تا الان بیشتر رفتن کانادا!
ree raa
۲۵ آبان ۱۳:۳۴
اخه امروز خبر رسید خواهر دوستم کارش درست شد واسه رفتن و شاید تا زمستون اونور باشه ! اصلا هم درس نخونده، منظورم اینه که دانشجو نیست و واسه شروع میره، کنکورش هم آنچنانی خوب نشد برای همین میگم بعضا ! 
فرقش رو نمیدونم چیه و چرا اینقدر متفاوت هست شرایط ؟ 

پاسخ :

خیلیا میگن ۵۰ درصد تویی و ۵۰ درصد شانسته!
شاید این باشه!
پریسا ..
۲۵ آبان ۱۳:۴۷
چین شده زبل خان، چین اینجا، چین اونجا، چین همه جا :-))

قبول دارم که پروسه پر زحمتیه ولی رنک و اینا هم خب... من یه عالمه دوست دارم که دانشگاه های خوبی اپلای کردن و اینجا دانشگاهشون هیچی نبوده ...

مهم مقاله است، کار تحقیقاتی جانبی، نمره زبان عالی و تلاش و تلاش و تلاش :-)

ایشالا یه جای خوب :-)

پاسخ :

سخته، خیلی سخته! :دی
ایشالله هرجا خدا بخواد!
:)
The Flash
۲۵ آبان ۱۴:۰۴
:| من این همه دنبالتون میکنم نظر میذارم براتون ولی جدا چرا واس من کامنت نمیذارید؟ 

پاسخ :

مگه رو کامنتم مبادله میکنن؟!
منظورتون همون ":)" هاس که میگین نظر میذارین؟؟؟ 
:)))))
Fatemeh シ.
۲۵ آبان ۱۴:۱۹
از فضای آزمایشگاهی ک میگین حس می‌کنم رشتتون مرتبط به شیمی هست
و خب به نظرم بعضی رشته‌ها کلا تو ایران اپلای کردن براشون خیلی سخته
تو رشته‌هایی ک من خبر دارم این جوری نی واقعا
سال پیش ۲تا اپلای فیزیک برا MIT داشتیم فقط
یه اپلای فیزیک برا دانشگاه بوستون
یه اپلای مک برا دانشگاه کالیفرنیا
یا برق ! انقد ملت اپلای می‌کنن،که یادمه خوندم یه جایی از طرف یه مجله علمی آمریکایی که به صراحت نوشته بود شریف بهترین دانشگاه پرورش دهنده مهندسی برقه… 
یا مثلا همین آی تی … واقعا بعضی رشته‌ها تو شریف اپلای خورشون خیلی خووبه !

پاسخ :

من مواد میخونم!
آره خب بعضی رشته ها شرایطشون سخت تره
ببین همین برقی که میگی خیلیا اپلای میکنن معمولن بعدم استاداشون واقعن چه از نظر پروژه، چه نمره، چه ریکام و اینا بیشتر راه میان اما دانشکده ما سخت تره واقعن!
یوسف
۲۵ آبان ۱۴:۴۲
ایشالا شمام اپلای بگیری و جزو هیروها بشی :) مام پُز بدیم که رفیق‌مون اپلای گرفته  :))) 

پاسخ :

:)))
ایشالله!
پریسآتیس (:
۲۵ آبان ۱۸:۱۰
چقدر حرص خوردم با خوندن این پست! 

پاسخ :

شرمنده :دی
Haa Med
۲۵ آبان ۲۰:۴۵
خیلی بده و خیلی سخته که این همه سنگ جلوی پای پیشرفت ما ایرانی هست.

پاسخ :

اوهوم، واقعن بی عدالتیه
پریسآتیس (:
۲۶ آبان ۰۰:۱۹
شرمندگی قبول نیست عاقا ، باید از دلم در بیاری:دی

پاسخ :

چیکار کنم از دلت درآد پریسا خانوم؟ :دی
**مزگت **
۲۶ آبان ۰۲:۵۲
پوووووففففففففففف
قهرمانی را مراحلی این چنین باید!

پاسخ :

من نمیخوام قهرمان باشمممم :دی
جودی
۰۳ آذر ۰۶:۰۹
یاد خودم وس ختیهایی که کشیدم تا بیام اینطرف افتادم! خوندنش انقدر بد منو پرت کرد به گذشته که یه لحظه حس کردم عجب شانسی اوردم که تونستم دووم بیارم و بیام اینجا! فقط اینو بت بگم که اسونترین قسمت ماجرا همین امتحانا و اپلای کردنه! بعدش پذیرش و بعدش سفارتو دردسرهاش و بعدش اومدن و هزارتا چیز تازه که حتی به ذهنم نمیرسه که بهشون فکر کنی!

پاسخ :

آرهآدم خیلی به این فک میکنه که دووم میاره؟نمیاره؟
واقعن سخته، همه ش به این فک میکنم اگه نشد چی؟
هه! ترجیح کیدم بهشون فک نکنم فعلن :)))
بای پولار
۰۷ آذر ۱۳:۰۱
البته من خیلی ها رو هم می شناسم که آسون رفتن. فک کنم مهم اینه که اونجا یکیو داشته باشی کارات رو برات انجام بده. چون این رفقای من هم جدا از زحمتایی که کشیدن(هرچند در این حدی که تو گفتی نبوده) یه سری آدمایی رو داشتن اون ور که حسابی براشون جون کندن!

پاسخ :

ما ازین شانسا ندارین :))
ولی من اگه یه روز برم واقعن هر کمکی از دستم بر میاد میکنم که بقیه رو هم ببرم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اگر نتوانی خوب بنویسی، نمی توانی خوب فکر کنی. اگر نتوانی خوب فکر کنی، بقیه به جایت فکر خواهند کرد.
اسکار وایلد
پیوند های روزانه
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان