زن، زن است!

امروزتوی یه جمعی بودم و بحث روابط زن و شوهر ها بود! بین زن هایی که کار میکنن و شاغل هستن و تحصیل کرده ن هم حتا این باور وجود داره که مرد،مرده! برای حفظ زندگیت باید بگی چشم! نمیدونم چرا مردای جامعه ما با این تصور بزرگ شدن که چون مردن باید چشم بشنون و باید زنشون مطیعشون باشه و زن ها هم یاد گرفتن برای اینکه دوست داشته بشن باید اطاعت کنن حتا اگه برخلاف میلشون باشه! البته اگه اینا از روی عشق باشه هیچ اشکالی که نداره هیچ، بلکه به نظر من باعث رشد شخصیت طرفه، اما اگه از روی اجبار باشه و زن اینو وظیفه خودش بدونه که اطاعت کنه من فکر میکنم این ظلمه! کردهای تحصیل کرده اون جمع هم میگفتن اول زندگی این زنه که باید کوتاه بیاد مثلن باید زن توی خانواده شوهرش ذوب شه درحالی که شوهر همچین انتظاری ازش نمیره! توی دعوا زن بایدسکوت کنه تا از دعوا جلوگیری شه! زنه که باید خواسته های جنسی شوهرشو چه بخواد، چه نخواد قبول کنه! چون اگه نکنه شوهرش آپشن های زیادی داره برای دل کندن از زندگی!

مرد به خودی خود برتری نسبت به زن نداره که زن مجبور باشه برای جلب محبتش از عقایدش، باورهاش، خانواده ش، دوستاش و خیلی چیزای دیگه بگذره! شاید مشکل خیلی از زن ها این بوده که فکر میکردن برای خوشبخت بودن باید کسی کنارشون باشه در غیر این صورت به چیزی که هدف غایی برای یک زن تعریف شده ( بچه و تربینت بچه سالم برای تحویل به اجتماع ) نمیرسن درحالی که من به شخصه ندیدم مردی خوشبختیو در گرو ازدواج بدونه! یعنی ممکنه یه مرد با ازدواج خوشبخت تر باشه اما بدون ازدواج کردن خودش رو بدبخت نمیدونه و انقدر عزت به نفس در جنس مذکر نسبت به مونث بالاتر هست که این اتفاق براشون نمیفته!

نمیدونم این جامعه ما کی میخواد آگاه تر شه! بالاخره تا وقتی که این سرانه خوندن کتاب ماست و سرگرمی ماها دیدن یه مشت سریال آشغال از جنس داستان های خیانته، شاید انتظارمون بالاست که از زن ها بخوایم خودشونو برده یک مرد نکنن و از مردها بخوایم که با چشم گفتن دوطرفه به تفاهم برسن، نه کوتاه اومدن یک جانبه از یک زن برای دوام زندگی!

۳ ۰
یوسف
۲۱ مهر ۰۶:۱۲
حرفاتو قبول دارم. 
مهندس مکانیک خودرو
۲۱ مهر ۰۶:۵۲
حرفاتو قبول دارم. 

پاسخ :

خدا رو شکر آقایون قبول دارن :دی
یوسف
۲۱ مهر ۰۸:۰۴
به نظر من یه ازدواج خوب میتونه زندگی یه مرد رو زیرورو کنه و موفقیت‌هاش رو چند برابر کنه.  
چند روز پیش که مستند استیون هاوکینگ رو میدیدم، با خودم فکر میکردم که اگه این زن توی زندگی ش نبود، شاید حتی تز دکتراش رو هم تموم نکرده بود و  بیماری بر اون غلبه می کرد. ولی ازدواجش باعث شد که برای زندگی بجنگه. 

پاسخ :

آفرین! حالا حالتیو تصور کن که یه زن این اتفاق براش میفتاد!
ناموسن مرده ول نمیکرد بره؟؟؟
یوسف
۲۱ مهر ۲۱:۴۵
متأسفانه باید بگم که 99.9 درصد مرد  ول میکرد و میرفت یا خیانت میکرد. حتی خودمم  نمیتونم مطمئن باشم که توی این وضعیت چیکار میکردم. میدونی شاید تلاش کنی که بمونی ولی موندن واقعا سخته. 
تازه توی زندگی جان نش هم مشابه این اتفاق افتاده، با اینکه جان نش فقط شیزوفرنی گرفته بوده و خیلی حالش بهتر از هاوکینگ بوده،  ولی زنش چند سال ترک ش میکنه و میره. 
اون چیزی که توی فیلم ذهن زیبا نشون میده ، واقعی نیست، یه رمان اقتباسی هست و بعضی جاهاش با حقیقت فرق داره. 
مثلا جان نش اصن به خوشتیپی راسل کرو نیست،  توی گوگل سرچ کن قیافه واقعی ش رو ببین :))) 
البته ریاضیدان خوشتیپ هم داریم. :)) 

پاسخ :

راس میگی!!
خیلی زشته :))
بابا مال جان نش خطرناک بود!! یه تیکه نشون میداد داشت زنشو میکشت :))
Sif Tal
۲۳ مهر ۱۹:۲۲
من فکر می کنم مردها به زنها بیشتر نیاز دارن، والا اون چیزی که من تو جامعه می بینم، زنها هم پول درمی آرن هم کارهای خونه رو انجام می دن و تمام سلامتی شوهر و بچه ها بهشون وابسته هست! هم بیشتر محبت می کنن...مثه آچار فرانسه هستن! به خاطر همین زن می تونه با سختی های زندگی با یک مرد کنار بیاد، اما مرد نه! می بره، خیلی راحت...
همونجوری که می گی مرد کمتر از زن، حفظ کردن ازدواج رو ارزش می دونه برای خودش...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اگر نتوانی خوب بنویسی، نمی توانی خوب فکر کنی. اگر نتوانی خوب فکر کنی، بقیه به جایت فکر خواهند کرد.
اسکار وایلد
پیوند های روزانه
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان