دایناسورای گرسنه

توفیق اجیاری یعنی ریدینگای تافل!

میدونین دایناسورا چجوری منقرض شدن؟

یه شهاب سنگ گنده میخوره زمین، یه ابری از غبار به وجود میاد، بعد نور خورشید به زمین نمیرسه و باران های اسیدی میاد و در نهایت غذای دایناسورا از بین میره! و این بیچاره ها از گرسنگی میمیرن!

بعد حالا میدونین چجوری فهمیدن؟

ایریدیوم یه عنصریه که تو زمین کمه خیلی، بعد یهو تو فسیلای دایناسوری میبینن خیلی زیاده، یه ایده میزنن که شهاب سنگ خورده زمین (چون بعضی شهاب سنگا ایریدیوم زیاد دارن!) بعدچند وقت بعدش یه محل اصابت یه چیز خیلی گنده رو میبینن که میفهمن ۶۵ میلیون سال پیش خورده بوده زمین که دقیقن زمان انقراض دایناسورا بوده!

داشتم فکر میکردم چقدر رشته های جالب هست که ما فقط ازونا مهندسیو داریم، بیخود نیست این مملکت انقدرررر بیکار داره! خلاصه که ناراحتم چرا نرفتم باستان شناسی و فسیل شناسی بخونم :دی

۵ ۰
مرد پاییزی
۲۵ شهریور ۲۱:۱۵
آره  زیست شناسی و دیرینه شناسی خیلی رشته‌های جالبی هستن.  از بچگی دایناسورا رو دوس داشتم.  البته نظریه برخورد شهاب سنگ یه نظریه قدیمی هست، الان نظریات جدیدی هم مطرح شده برای انقراض دایناسورها. 

پاسخ :

من دیگه اونقد حالیم نیس، اگه جالب بود share ش کن :دی
آبان دخت ...
۲۵ شهریور ۲۳:۳۲
خوندن تاریخ حالا چه تاریخ زمین و چه تاریخ زمینیان در کل شیرینه :))

پاسخ :

من هیچ وقت دوس نداشتم!
امتحان تاریخ دبیرتان لاشو باز نکردم :))
حامد عبدالهی
۲۶ شهریور ۱۸:۰۳
موافقم
اما بیکاری جوونا، علتش بی کفایتی مسئولانیه که این تفکر رو توی سر ما جا دادن
که اگه مثلا بری رشته دلخواهت، امکان داره هرگز زندگی خوش و راحتی نداشته باشی ولی این دروغه
اصلا باید از کشورای دیگه الگو گرفت
اونا هر چیزی رو زیر ذره بین قرار میدن و چه آزمایشهایی میکنن تا به چه چیزایی دست پیدا بکنن
اما ما چی؟
کدوم دانشمند ایرانی اینجور تحقیقاتی انجام میده؟
نداشتن بودجه دلیلشه؟ به بخدا دانشمندان ما خودشون نمیخوان! چون پول توش نیست

پاسخ :

بابا این پشه سفیدا هست!اینا هنوز علتش کشف نشده!
هیچ کس حاضر نیست به خودش زخمت بده یه کم دنبال پیدا کردن چواب سوال باشه!!
الف سین
۲۶ شهریور ۲۱:۰۰
سلام
نسل ما خیلی چیزها رو باید تغییر بده
انشالله با توکل به خدا و تلاش
ما میتونیم

پاسخ :

ایشالله که بتونیم ولی من تغییری تو وضعیت ندیدم
هنوز که هنوزه همه میخوان مهندس شن، این مملکت به جز مهندس چیزای دیگه م میخواد!
تا وقتی طرز تفکرمون این باشه به هیچی نمیرسیم
Sara
۲۶ شهریور ۲۳:۱۷
باستان شناسی و هرچیز مربوط به گذشته های دور رو دوس دارم،واقعا جذابه:)

پاسخ :

خیلی جذابه!مثل Ross تو friends!
بعز از دیدن اون من عاشق این چیزا شدم :))
نیمه سیب سقراطی
۲۸ شهریور ۱۳:۲۱
آره آره دیدی این باستان شناسای تو فیلم چقدر باحالن و کارشون هیجان انگیزه ؟ :))

پاسخ :

خیلییی...
دلم بیل میخواد برم بیفتم به جون دره و تپه و یکنم و یکنم تا به یه فسیلی چیزی برسم!
مردی بنام شقایق ...
۲۹ شهریور ۱۴:۵۷
سلام


باستان شناسم میشدینا تهش فکر میکردین اگه مهندس میشدین بهتر بود :)))

نه اینکه خودم مهندس باشم بگما!

همه میگن ^_^

پاسخ :

حالا من خودمو کار ندارم میگم اگه رشته ها بهتر معرفی میشدن شاید خیلی اوضاعمون بهتر بود!این همه مهندس میخواد آخه یه مملکت واسه چی؟بعد میگن چرا فرار مغزا!!
**مزگت **
۰۳ آبان ۲۱:۲۰
اوفففف.من متن فارسیشم به زور میفهمم.انقد بدم میاد با ریدینگ از نظر محتوایی ارتباط برقرار نکنم...خدا میدونه چه زجری داره جواب دادن ب سوالاش

پاسخ :

من تو امتحان تافلم ۳ تا ریدینگ لوکد در مورد تاریخ امریکا!
و قبلش به بچه ها میگفتم همیشه من با گیاه و گل و دایناسور ارتباط برقرار میکنم اما با تاریخ آمریکا نه!!!!!
خلاصه که فرسوده شدم سر بخش ریدینگش
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اگر نتوانی خوب بنویسی، نمی توانی خوب فکر کنی. اگر نتوانی خوب فکر کنی، بقیه به جایت فکر خواهند کرد.
اسکار وایلد
پیوند های روزانه
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان