ایت دید نات ورک

فکر میکنم مهم ترین چیزی که توی این رابطه یاد گرفتم این بوده که آدما هرچقدرم خوب باشن، هرچقدر کارای خوب بکنن به این معنی نیست که مناسبن برای همدیگه. قبل از خوب بودن خیلی چیزای دیگه با هم match شه. قضیه اینه باید نگاه آدما به زمدگی مثل هم باشه اما رفتارشون فرق کنه اگه غیر ازین باشه به ریدن آدما توی اون رابطه ختم میشه!

مثال میزنم:

فرض کنین یه آدم نایس رمانتیک میبینین که خیلی اخلاقای خوبی داره کلی باهاش حال میکنین و بعد یه مدت رابطتون جدی تر میشه. تا اینجا همه چی اکیه اما بعد از یه مدت یه سری چیز خیلی مهم میزنه بیرون. مثلن نماز خوندن. مثلن اعتقادات اون آدم. نگرشش به پدر مادر و عشق و جایگاه آدما! رمانتیک بودن رو میشه به طرف یاد داد، فان بودن رو هم همین طور اما اینکه بخوای اصل و عقیده به طرف یاد بدی خیلی زیاز انرژی میبره و من به شخصه تا حالا هم چین case ی رو ندیدم که توی این موفق باشن

قبل از اینکه تصمیم بگیریم با اون آدم حال میکنیم یانه باید ببینیم چقدر توی نگاهمون به زندگی اشتراک داریم! این مهم ترین چیزیه که من یاد گرفتم و وقتی فهمیدمش، واقعن فهمیدم چرا یه سری از رابطه ها چرا کار نمیکنن! ترجمه why dont they just work out رو نتونستم پیدا کنم!

خلاصه اینکه قبل از اینکه غرق شین توی آدم رابطتون و به این فک کنین چقدر باحاله، یه لحضه مکث کنین ببینین شما کجایین و اون کجاس. این خیلی مهمه آدما به یه چیز مشترک اعتقاد داشته باشن اونوقت هرجا که مغزشون میگوزه میرن سراغ اون چیز مشترک و جواب سوالاشونو پیدا میکنن. برای همینه که آدمایی که خیلی به منطق خودشون اتکا میکنن نمیتونن با هم کنار بیان... 

۰ ۰
مرد پاییزی
۲۰ شهریور ۱۵:۰۵
فکر میکنم بیش از حد حساسی، یه زمانی منم حساس بودم روی اینکه اعتقادات اطرافیانم رو تغییر بدم که اونا هم مث من فکر کنن، ولی فایده نداره، آدما رو باید اون طوری که هستن قبول کرد، آدما نمیتونن خیلی تغییر کنن، توی زمان کم غیرممکنه، شاید گذر سالها یه آدم رو کاملا دگرگون کنه، ولی توی یه بازه زمانی کوتاه تغییرات مهمی به وجود نمیاد. 
شاید اخلاق واقعی طرف برات رو بشه ولی اون اخلاق واقعی به کندی تغییر میکنن. 
من خودم تقریبا آتئیست هستم، ولی اصراری ندارم که ( در آینده ) دوست یا پارتنر یا همسرم مث من فکر کنه در این موارد اعتقادی. اگه مث من باشه بهتره ولی اگه نباشه هم مشکلی پیش نمیاد، چون من اونو می پذیرم همون طوری که هست. 
داشتن اشتراکات و علایق مشترک تقریبا ضروری هست، ولی اعتقادات مشترک به سختی گیر میاد. ممکنه یه نفر به ظاهر اعتقاداتی شبیه شما داشته باشه، ولی از اون طیف آدمایی باشه که هیچ وقت فکر نکرده به اعتقاداتش، هیچ وقت شک نکرده، هیچ وقت پیش فرض ها رو بررسی نکرده و هر چی از بچگی بهش گفتن رو قبول کرده. من به این جور آدما، میگم آدمای سطحی. 
آدمای عمیق حتی اگه یکی آتئیست باشه و اون یکی خداپرست، بازم همدیگرو بهتر درک میکنن تا یه جفت آدم که یکی ش سطحی باشه و یکی ش عمیق. 

پاسخ :

سختی قضیه اونجایی شروع میشه که آدما تغییر کنن! مثلن اولش A و B شبیه هم هستن، بعد کم کم فاصله میگیرن
اگه خب از اول تکلیف آدما روشن باشه مشکلی پیش نمیاد، مشکل اون فاصله س!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اگر نتوانی خوب بنویسی، نمی توانی خوب فکر کنی. اگر نتوانی خوب فکر کنی، بقیه به جایت فکر خواهند کرد.
اسکار وایلد
پیوند های روزانه
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان